Overthinking dicurangi, ini sebab sebenar kenapa Eina Azman menangis dihari sambutan hari jadinya

0

 


Eina Azman telah mengalami detik haru semasa merayakan ulang tahun perkahwinannya. 


Beliau menangis kerana suaminya tidak mengucapkan selamat hari jadi kepadanya. Namun, detik sedih itu berubah menjadi kejutan manis apabila Kaiser tiba-tiba membawa jambangan bunga dan sejumlah wang tunai untuk memeriahkan lagi perayaan ulang tahun perkahwinan mereka.


Menurut sumber, pasangan itu sudah berkahwin selama tiga tahun dan mempunyai seorang anak. Eina mengakui bahawa dia tidak mengharapkan apa-apa persembahan khusus daripada suaminya untuk hari jadi perkahwinan mereka. 


Walau bagaimanapun, dia kecewa apabila Kaiser tidak mengucapkan selamat hari jadi kepadanya, seperti yang biasa dilakukan oleh pasangan yang lain.


Bagi Kaiser, dia terlupa untuk memberikan ucapan selamat hari jadi kepada isterinya dan memohon maaf atas kecuaian tersebut. 




"Saya nak buat kejutan untuk dia, saya tak nak orang tahu. Ini kali pertama dia bekerja masa ulang tahunnya. Selama ini tidak pernah buat macam ini.


"Tapi bila dia menangis hari itu, saya hampir nak beritahu dah. Saya tak pernah lupa ulang tahun dia," katanya dalam siaran langsung berkenaan.


Bagaimanapun, dia cuba memperbaiki kesilapan tersebut dengan memberikan hadiah istimewa bagi memeriahkan perayaan ulang tahun perkahwinan mereka. 


Eina pun akhirnya tersenyum dan merasa terharu dengan tindakan suaminya.




"Akhir-akhir ini banyak kes orang ketiga. Dia pula tak ucap ulang tahun dan buat tak tahu sahaja. Selalunya bila hari jadi saya, dia akan ada.


"Saya tak nak semua ini, saya nak dia ucap sahaja macam selalu. Orang kan selalu kata, bila suami dah tak ucap apa-apa dia dah lain," ujarnya.


Kisah ini mengingatkan kita bahawa kadangkala perkara kecil seperti mengucapkan selamat hari jadi kepada pasangan kita boleh memberikan impak yang besar. 


Walau bagaimanapun, dengan komunikasi yang baik dan usaha untuk memperbaiki kesilapan, hubungan kita dapat diperkukuhkan dan dibina dengan lebih baik lagi.


Sumber : mStar Online

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)