Kami dah berbaik, saya sekarang tak kisah duduk semeja, kata Fyna Jebat

0

 


Ketika berada di dalam industri hiburan, tidak dapat dinafikan bahawa terdapat pelbagai cabaran dan konflik yang harus dihadapi oleh artis-artis. 


Namun, bagi Fyna Jebat, dia kini bangga kerana mampu menyelesaikan perbezaan dan berbaik dengan seorang artis terkenal yang sebelum ini mempunyai perselisihan dengannya.


Melalui satu artikel yang diterbitkan oleh Kosmo Online pada 18 Mac 2023, Fyna Jebat memaklumkan bahawa dia dan artis yang sebelum ini bertelagah dengan dirinya kini sudah berbaik dan memilih untuk tidak lagi memikirkan masalah yang pernah berlaku di antara mereka. 


Menurut Fyna Jebat, dia kini merasa lega kerana dapat memaafkan dan dipaafkan oleh artis tersebut.


Fyna Jebat turut berkongsi bahawa walaupun mereka dah berbaik, namun mereka tidak perlu duduk semeja atau bersama-sama di mana-mana acara. 


Fyna Jebat menegaskan bahawa setiap individu mempunyai kebebasan untuk memilih dan membuat keputusan sendiri tanpa perlu memikirkan apa yang orang lain akan kata. 


Bagi Fyna Jebat, hubungan baik antara sesama artis lebih penting daripada hal-hal yang tidak penting seperti duduk semeja atau bersama-sama di acara yang sama.


“Saya tidak kisah jika hendak duduk semeja atau makan bersama-sama (dengan madu) tetapi kekangan kerja serta sekarang saya terikat dengan tuntutan jadual yang padat.


“Cuma di pihak dia, saya tidak berani untuk memberi sebarang komen. Bagi saya cukuplah terus doakan kami,” katanya.


Fyna Jebat juga mempunyai pesan untuk pengikut-pengikutnya agar tidak terlalu memikirkan masalah-masalah kecil dan mampu memaafkan orang lain seperti yang telah dilakukan olehnya dan artis yang pernah bertelagah dengannya. 


Fyna Jebat percaya bahawa dengan adanya keterbukaan, kejujuran, dan rasa hormat antara satu sama lain, hubungan baik antara sesama artis dapat dijalin dan dipelihara.


“Alhamdulillah, apa yang boleh saya katakan kami telah berbaik. Selepas ini orang ramai tidak akan nampak lagi insiden seperti tempoh hari.


“Saya pun selepas ini akan lebih beringat dalam sebarang tindakan dan percakapan, kiranya banyak kena belajar lagi.


“Terima kasih, saya tahu ramai yang mahu tengok kami bahagia. Jadi teruskanlah doakan kami,” katanya kepada Kosmo! Online.


Secara keseluruhannya, Fyna Jebat telah menunjukkan sikap yang matang dan dewasa dengan mengambil langkah untuk menyelesaikan masalah dengan artis yang sebelum ini bertelagah dengan dirinya. 


Sikap ini patut dicontohi oleh semua orang, terutama dalam dunia hiburan di mana konflik dan persaingan sering berlaku. Oleh itu, mari kita belajar untuk memaafkan dan tidak terlalu memikirkan hal-hal yang tidak penting dalam kehidupan kita.


Sumber : Kosmo! Online

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)