Bengang ditipu wajah isteri yang cantik hanya dari solekan, suami failkan penceraian hanya sehari selepas berkahwin

0

 


Penafian : Gambar sekadar hiasan


Seorang lelaki di Kaherah telah memfailkan permohonan penceraian setelah terkejut melihat wajah isterinya tanpa solekan. 


Beliau merasakan bahawa isterinya telah menipu beliau dengan penampilan yang berbeza dan telah menuntut ganti rugi.


Kejadian ini menjadi viral di media sosial setelah isteri itu memuat naik gambar dirinya sebelum dan selepas solekan. Lelaki tersebut kemudian mengenali isterinya dari gambar dan mengaku terkejut melihat penampilan asal isterinya yang jauh berbeza.


“Saya rasa ditipu kerana sebelum berkahwin dia hanya mengenakan solekan tebal, dia kelihatan hodoh tanpa solekan,” katanya kepada mahkamah.


Menurut beliau, isterinya selalu menutup wajahnya dengan solekan ketika mereka keluar berdua dan beliau percaya bahawa penampilan isterinya sebenarnya sama seperti yang terlihat di media sosial. 


Namun, selepas melihat gambar asli isterinya, beliau merasakan bahawa isterinya telah menipunya dengan penampilan yang berbeza dan telah memfailkan permohonan penceraian.


“Tetapi selepas perkahwinan saya melihat wajah sebenar dia tanpa solekan.


“Saya terkejut kerana dia tidak kelihatan seperti orang yang saya temui beberapa kali sebelum kahwin,” kata pengadu kepada mahkamah.


Sementara itu, gambar isteri tersebut telah menjadi perbualan hangat di media sosial, di mana ramai yang menyokong tindakan suami tersebut dan merasakan bahawa isterinya sepatutnya jujur dengan penampilannya. 


Namun, terdapat juga yang mengecam tindakan suami tersebut dan mempertahankan hak isteri untuk bersolek mengikut kesukaan dan keselesaan dirinya.


Situasi ini mencetuskan perbincangan tentang kepentingan kejujuran dalam perkahwinan dan hak individu untuk menentukan penampilan diri sendiri. 


Adakah tindakan isteri tersebut seharusnya diterima atau adakah suami mempunyai hak untuk merasakan bahawa beliau telah ditipu dengan penampilan isterinya yang berbeza?

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)