Header Ads

Tertipu suami cakap ada kereta dan rumah besar, isteri muda menyesal terpaksa jaga suami terlantar strok seorang diri kakak madu pula lepas tangan

Ramai yang tidak kisah tentang perasaan orang lain demi nak mengejar kesenangan hidup. Ramai ingat hidup bermadu dengan orang yang 'berharta' ini indah namun sebenarnya bukan seperti yang kita sangka.

Baru-baru ini viral satu perkongsian di facebook kami surah rumah apabila seorang wanita 28 tahun yang juga isteri muda selepas berkahwin dengan seorang lelaki 55 tahun.

Menurut perkongsian wanita muda tersebut, kehidupannya berubah apabila terpaksa menjaga suaminya yang terlantar sakl.t selepas dise.rang strok dan tidak boleh menguruskan diri sendiri.

Wanita itu turut meluahkan rasa kesal apabila terpaksa menjaga suaminya sendiri kerana isteri tua seolah-olah lepas tangan.

Hanya merasai kehidupan senang selama tiga bulan sahaja, wanita itu berkata dia rasa terti.pu kerana sebelum ini suami mengatakan dia mempunyai kereta dan rumah besar.

Namun selepas berkahwin dia hanya mendapat rumah berkembar sahaja. Malah, tiada kereta atas nama suaminya.

Wanita itu turut terkilan suaminya tidak pernah memberitahu mempunyai penyaklt dar.ah tinggi dan kenclng manis.

Perkongsian wanita itu mendapat reaksi daripada seorang netizen yang memberi pesanan ‘padu’ kepada wanita yang berkahwin dengan suami orang kononnya mahu mencari jalan pintas untuk hidup mewah tetapi harta tersebut mungkin bukan miliknya sendiri.

Sy setuju dgn statment nie...Buat perempuan-perempuan muka tak malu yang pilih untuk berkahwin dengan suami orang yang nampak macam kukuh kewangannya dengan niat untuk menumpang senang. Nak shortcut, taknak rasa hidup susah kononnya, ketahuilah bahawa:

1. Awak nampak dia kerja bagus, gaji besar, tapi awak tak tau betapa banyak komitmen aka hutang yang dia kena bayar tiap bulan. Entah-entah gaji habis ke hutang. Kalau bini dia tak bantu, kebuluran sekeluarga. Tinggal spendot je lelaki tu, habis semua kena gadai.

2. Awak nampak dia bawa kereta besar. Tak semestinya kereta tu atas nama dia ye. Ada ramai suami bergaya ke hulu-ke hilir bawa kereta isteri. Atas nama isteri. Isteri bayar tiap bulan. Silap haribulan minyak dengan touch and go pun isteri yang sediakan duit.

3. Awak nampak rumah dia besar, tak semestinya rumah tu dia yang punya ye. Mungkin rumah tu nama isteri. Dia cuma cuci kaki masuk jadi king. Zaman sekarang ada ramai wanita hebat yang punya 2 3 biji rumah.

4. Awak nampak banyak emas kat badan isteri dia? Rantai tangan coco bling bling berat 80 gram. Cincin besar macam mak datin. Awak pun g0da laki dia dengan harapan awak pun akan dapat benda yang sama. Rupanya non hado. Emas berlian tu semua bini dia beli pakai duit sendiri diknon. Harapkan laki dia? Kempunanlah jawabnya.

5. Awak tengok kat fb lelaki tu selalu jalan-jalan holiday bawak anak bini. Eh, bestnya kalau kawin dengan dia ni. Boleh jalan-jalan obersea. Nanti jangan bila dah kawin, awak gigit jari. Rupanya selama ni yang jalan-jalan tayang kat fb tu semua guna duit bini. Takkan awak nak buat muka tak malu tumpang madu berjalan? Dahlah awak rampas suami dia?

6. Awak tengok lelaki tu nampak kemas, segak, bergaya. Ketahuilah bahawa dia nampak kemas sebab kat rumah ada isteri yang jaga makan pakai dia. Terjaga dengan baik sebab ada isteri yang baik di belakang dia, sentiasa sokong dia. Membahagiakan dia. Bersusah-senang bersama. Setia di sisi waktu baru kawin, waktu takde apa-apa. Nanti dah kawin awak taulah rupanya dia selekeh gile. Spendot pun masuk dalam mesen basuh masih bergulung.

Tak usah diram.pas hak orang. Cari kebahagiaan sendiri. Jangan han.curkan hati wanita yang lain. Jangan bina kebahagiaan atas air mata wanita lain. Awak nak hidup senang? Usaha. Atau cari lelaki bujang yang kaya. Bukan suami orang. Ada faham? Tak faham kalu, kejap lagi acik lukis. Sekian. Acik tak ma.rah. Nasihat.

Terima kasih kepada tuan editor/wartawan , Sumber Artikel : Facebook Kami Suri Rumah via gulapop

No comments:

Powered by Blogger.