Gagal dicekup, samseng taik kucing melarikan diri selepas tahu dicari pihak polis

encik gotenks
0

Polis sedang mengesan seorang lelaki yang memecahkan cermin kereta dan menguguut pemandu wanita di Simpang Empat Limbat, Khamis lalu.

Polis turut melakukan serbuan di rumah lelaki di Nilam Puri pada jam 2.30 pagi tadi namun lelaki berusia lingkungan 40-an itu tiada di kediaman dipercayai melarikan diri.

Pemangku Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, dalam kejadian 5.45 petang Khamis lalu, mngsa berusia 35 tahun memandu Perodua Axia berseorangan di Simpang Empat Limbat.

"Kenderaan wanita itu dihimpit Toyota Vios yang dipandu lelaki tidak dikenali.

"Secara tiba-tiba suuspek menghalang laluan mangsa dan berhenti di tengah jalan. Suuspek kemudian menghampiri kereta wanita itu lalu memecahkan cermin serta menguguut maangsa.

"Suspek sudah dikenal pasti dan pihak Jabatan Siasatan Jnayah (JSJ) Ibu Pejabat Daerah (IPD) Kota Bharu dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan menjalankan pemeriksaan serta serrbuan di kediaman suspek di Nilam Puri namun lelaki itu menghilangkan diri," katanya menerusi kenyataan media di sini, hari ini.

Terdahulu dua rakaman video masing-masing berdurasi dua minit 16 saat dan 36 saat mengenai kejadian itu tular di media sosial sejak semalam.

Muhamad Zaki berkata, usaha mengesan suspek sedang digerakkan bagi membantu siasatan mengikut Sesyen 506 Kanun Kesekksaan (KK), Seksyen 279 KK dan 427 KK.

"Jika sabit kesalahan, boleh dipnjara selama tempoh enam bulan atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya bagi kesalahan memandu dengan berbaahaya dan hukuman pnjara selama dua tahun atau dengan denda atau dengan kedua-duanya bagi kesalahan khiianat harta benda.

"Bagi kesalahan mendatangkan uguutan jnayah, jika sabit kesalahan, boleh dihukum pnjara selama tempoh sehingga tujuh tahun atau dengan denda atau kedua-duanya sekali.

"Sehubungan itu, kami mengingatkan orang ramai supaya tidak bertindak mengikut perasaan tanpa pertimbangan yang sewajarnya dan tindakan tegas akan diambil jika perkara itu mendatangkan ancaaman kepada individu yang lain," katanya.

Terima kasih kepada tuan editor/wartawan , Sumber Artikel : Harian metro

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)