Dituduh amal ilmu syirik dan panas baran, Mak Wan Latah anggap bekas pengurus peribadi otak tak betul

encik gotenks
0

Baru-baru ini viral di laman sosial beberapa video yang dikatakan telah dikongsikan oleh bekas pengurus peribadi kepada pelakon, Mak Wan Latah yang membuat beberapa tuduhan kepada pelakon veteran tersebut.

Tidak mahu keadaan terus menjadi keruh, Mak Wan tampil bersuara dengan menganggap pendedahan berkenaan adalah fitnah.

Enggan mengulas panjang mengenai perkara itu, Mak Wan atau Halimaton Saadiah Mohd Daud, 61, sebaliknya menyifatkan bekas pengurus peribadinya yang dikenali sebagai Amell itu sebagai seorang yang tidak betul.

"Kalau kita layan orang otak tak betul, kita pun jadi tak betul. Jadi saya tak nak komen apa-apa. Minta maaf ya, itu hak dia. Saya tidak mahu cakap apa-apa.

"Hanya Allah saja yang tahu, Allah yang baca dan lihat apa dia buat. Jadi jangan dia merangkak jumpa saya dengan tuduhan itu," katanya kepada mStar dalam keadaan menangis.

Terdahulu, Amell tampil membongkar sikap sebenar artis veteran itu di TikTok dengan berkongsi beberapa video yang memperlihatkan sisi lain aktres berkenaan yang didakwanya sebagai panas baran.

Berdasarkan salah satu video yang dimuat naik, kelihatan seorang wanita mirip Mak Wan dilihat seumpama sedang bertengkar dengan seorang lelaki tua dipercayai bekas suaminya sambil menendang pintu.

Lelaki tua di dalam video itu jelas kedengaran suaranya yang sedang menangis namun rayuan itu tidak diendahkan.

Menjelaskan tindakannya mendedahkan video-video berkenaan, Amell ketika dihubungi mStar berkata, sudah lama dia menyimpan rahsia tentang pelakon itu tetapi mendiamkan diri kerana menganggap wanita itu seperti ibunya sendiri.

Amell turut membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Balai Polis Teluk Intan pada malam Sabtu lalu berhubung kes pelakon itu mengambil wangnya.

Dalam pada itu, Mak Wan enggan bercerita buruk tentang bekas pembantu peribadinya itu seperti mana pernah dilakukan ketika dihimpit kontroversi terhadap bekas suaminya, Husain Dollah.

“Tak apa, berapa ramai orang nak kecam... biar orang kecam. Yang penting, saya tak buat apa-apa. Saya tak nak aibkan dia macam mana saya pernah buat pada bekas suami.

“Saya tak nak aibkan sesiapa, itu hak dia... itu semua gambar lama semua. Biarkan dia. Sebab saya pun tak buat apa.

“Kalau saya buat macam itu, saya akan jadi macam dia... otak tak betul,” ujarnya.

Untuk rekod, nama Mak Wan menjadi sebutan apabila perkahwinan yang dibina bersama Husain Dollah tidak bertahan lama apabila lelaki itu melafazkan cerai terhadapnya hanya selepas tiga bulan mendirikan rumah tangga.

Pasangan itu berkahwin pada 22 Januari lalu di Pejabat Agama Islam Ipoh, Perak dan bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada 21 April 2022.

Terima kasih kepada tuan editor/wartawan , Sumber Artikel : mStar Online

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)