Kena faham cara Mas Idayu mengajar, menegur, kata Muhammad Sufian

0

 


Peserta Famili Duo harus menjaga sikap profesional dan menahan diri daripada mengambil komen hakim secara peribadi.


Apabila membuat keputusan untuk mengambil bahagian dalam rancangan realiti itu, peserta perlu mempunyai persediaan mental dan fizikal sendiri, menurut Muhammad Sufian Che Isa, penerbit eksekutif Famili Duo.


"Mereka sepatutnya tahu apa yang akan berlaku apabila kami menjemput Mas Idayu untuk berkhidmat sebagai hakim tetap, pada pendapat saya.


Para pesaing harus mengetahui kaedah arahan dan pembetulan Mas Idayu.


Namun, saya sedar bahawa menjelang minggu keenam, semua artis sudah haus dari segi mental dan fizikal."

"Pun begitu, saya tidak boleh nak kata siapa salah dan siapa betul. Ini kerana setiap orang ada pendirian masing-masing," katanya kepada BH Online.


Melihat kontroversi berlaku dari sudut positif, Muhammad Sufian mengharapkan teguran dapat mencetus semangat baru kepada setiap peserta program berkenaan.


"Kritikan bukanlah dari segi kandungan persembahan. Ini kerana apa yang lakukan sudah bagus dan kami memang mahu peserta berfikir di luar kotak.


"Kelemahan hanyalah dari segi persembahan dan penyampaian sahaja. Walaupun teruk dikritik, mereka masih mempunyai peluang untuk melangkah ke peringkat akhir.


"Kami cuma mahu mereka kembali minggu depan dalam keadaan lebih bersedia dan bersemangat," katanya ketika mengulas kontroversi berhubung komen pedas Mas Idayu terhadap persembahan Naim Daniel dan Sissy Imann pada konsert minggu keenam yang berlangsung di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral Shah Alam hingga Sissy mengalirkan air mata, semalam.


Tindakan penyanyi dangdut itu menarik perhatian ramai dan mendapat perhatian ramai di media sosial.

Muhammad Sufian berkata, pengguna internet mempunyai kebebasan untuk menyuarakan pendapat mereka sebagai respons kepada kenyataan yang dibuat oleh netizen termasuk artis yang menganggap tindakan Mas Idayu itu keterlaluan.

"Dalam media sosial, semua orang boleh berkata apa sahaja. Kita tidak boleh kata salah ataupun betul kerana semua orang berhak untuk mengeluarkan pendapat.

"Cuma kena faham, stesen TV ada kandungan sendiri dan artis juga mempunyai kandungan mereka sendiri. Tugas kita hanyalah untuk menghiburkan penonton," ujarnya.


Pasangan adik kepada Siti Saida dan Siti Sairah sebelum ini memecahkan rekod apabila membawa pulang anugerah mingguan Famili Duo selama dua minggu berturut-turut dalam konsert minggu keenam.

Kumpulan yang dikenali sebagai Saudari Siti itu membawakan lagu 'Pantun Budi' yang ditulis oleh abang mereka sendiri, Datuk Seri Siti Nurhaliza dan dipopularkan oleh Allahyarham Tan Sri Datuk SM Salim dan Kurik Kundi.

Dengan menerima markah mingguan tertinggi sebanyak 72.8%, termasuk skor hakim tetap 9%, Siti Sisters juga mencipta sejarah pemarkahan.

Bella Astillah dan Wani Kayrie menduduki tempat kedua, diikuti Sabhi Saddi dan Fareedpf K-Clique, manakala Zaki Yamani dan Yamani Abdillah menduduki tempat keempat.

Pasukan adik beradik Ayda dan Fyna Jebat menduduki tempat kelima, dengan Naim dan Sissy menduduki tempat keenam. Ara Johari, penyanyi, dan Shaffiq Erwin hanya mampu menduduki tempat kelapan.

Setiap hari Ahad jam 9 malam, TV3 menyiarkan rancangan realiti Famili Duo secara langsung.

Tujuh pasangan selebriti terkenal yang mempunyai kaitan antara satu sama lain bertarung untuk anugerah mingguan RM10,000 dan hadiah utama RM100,000 pada pusingan akhir.

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)