Lelaki 26 tahun dipaksa bayar RM600 kepada seorang wanita jika tidak mahu video aksi terIampaunya diviralkan

Anonymous
0

 


Perkenalan melalui aplikasi MiChat membawa 'mimpi ngeeri' apabila seorang lelaki diugut dan dipaksa membayar sejumlah wang jika tidak mahu video b0geInya disebarkan seorang wanita baru dikenali.


Lelaki berusia 26 tahun itu dikatakan berkenalan dengan wanita terbabit kira-kira jam 2.30 petang Sabtu lalu sebelum berhubung menggunakan panggilan video aplikasi WhatsApp.


Ketua Jabatan Siiasatan Jnayah (JSJ) negeri Asisten Komisioner Mohd Sukri Kaman berkata, lelaki yang baru berkenalan dengan wanita tersebut sebaliknya diug0t melakukan transaksi wang berjumlah RM600 pada hari sama.



"Difahamkan semuanya berpunca apabila pemuda itu dan wanita tersebut membuat panggilan video dalam keadaan b0geI.


"Bagaimanapun selepas kira-kira lima minit bersembang, wanita terbabit tiba-tiba memutuskan panggilan dan menghantar video b0geI  yang dirakam berdurasi kira- kira 30 saat," katanya tadi.


Menurutnya, wanita itu kemudian bertindak mengug0t pemuda tersebut supaya memasukkan wang berjumlah RM200 dan sekiranya tidak mahu video b0geInya itu disebarkan.


"Dia juga berjanji akan memadam video itu sekiranya pemuda itu membayar wang diminta itu.


"Lelaki tersebut telah melakukan tiga transaksi pemindahan wang dalam talian berjumlah RM600 pada hari sama sebelum tampil membuat laporan polis," katanya.


Mohd Sukri berkata, laporan polis dibuat kerana lelaki tersebut bimbang imej keluarganya terjejas dan ugutan dilakukan itu akan berterusan.


"Semakan lanjut dilakukan mendapati sebanyak 10 laporan polis diterima Polis Kontinjen Melaka membabitkan kes peras ugut melalui media sosial antara Januari hingga 21 Julai 2021," katanya.

Penafian : Gambar yang digunakan hanyalah untuk tujuan illustrasi semata-mata

Sumber : Harian Metro

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)