“Salah Seorang Sibling Kaut Duit Dalam Jug” – Peminat Arwah Abam Cerita Apa Yang Hidayah Terpaksa Hadapi Semenjak Hari Pertama Arwah Suaminya MeninggaI Dunia

0

 



Perselisihan pandangan antara pelawak Ali Puteh dan kakak iparnya, Siti Norhidayah Mohd Ali nampaknya masih belum terselesaikan. Malah, terdapat pelbagai kenyataan berbalas yang dikeluarkan oleh kedua-dua pihak.


Jika baru-baru ini viral di media sosial satu komen kononnya jiran arwah Abam yang menulis tentang perkara sebenar ketika Hidayah pergi ke rumah arwah suaminya itu.


Ini berlaku selepas beliau bersama peguamnya melawat rumah suami arwah, tetapi didakwa pintu rumah tidak dibuka.


Selepas itu, Ali Puteh pula membuat video balasan yang menunjukkan bahawa ada taburan garam, kulit limau, daun-daun dan bangkai haiwan di sekeliling rumah setelah beliau dan peguamnya pulang.


Terkini! Sebuah screenshot yang kian tersebar di Facebook Mohd Zainuddin menunjukkan komen dari seorang individu yang juga peminat arwah dan diduga mengetahui kejadian sebenar sejak hari pertama arwah Abam meninggal dunia.




Walaupun begitu masih belum ditentukan kesahihan komen ini. Masih terlalu awal untuk kita menghukum atau menuduh Ali Puteh kerana ianya hanyalah komen dari netizen yang mengaku sebagai real fans arwah Abam.


Berikut adalah beberapa pendapat dan komen dari netizen.





"Sebagai insan berakal, kita kena dengar cerita dari kedua belah pihak.." - netizen


"Ape la depa busuk hati ye buat balu arwah mcm hdup sebatang kara buat nye allah hu" - netizen


"Akibat tiada toleransi. Walaupun pangkatnya hanya menantu, keluarga mertua kena hormat & dengar pendapat kakak ipar. Dia pun ada hak. Bukannya settingkan hidupnya dgn cara sendiri. Nasib baik kakak ipar pandai bertindak. Now yg bukak aib keluarga, bukannya kakak ipar saja, org luar pun tahu... Camno tu?" - netizen

"


Apapun marilah kita berdoa semoga urusan mereka dipermudahkan dan tiada lagi drama atau konflik di kemudian hari.


Semoga kebenaran berpihak kepada yang hak tidak lama lagi.. Insha Allah....



Sumber : OHMEDIA

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)