Hafidz Roshdi beritahu mahkamah cerai terhadap isterinya dibuat tanpa niat, kata sumber

0

 


Hafidz Roshdi, seorang pelakon berusia 29 tahun, dilaporkan telah membuat permohonan untuk pengesahan lafaz cerai setelah didakwa telah menceraikan isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri, 29 tahun, dengan talak satu di Mahkamah Syariah Shah Alam, Selangor, semalam.


Sumber yang tidak disebutkan namanya memberitahu Harian Metro bahawa Hafidz telah memohon mahkamah untuk meneliti setiap dakwaan mengenai lafaz cerai itu dari segi rukun dan syarat.


"Hafidz memberitahu mahkamah lafaz cerai terhadap isterinya dibuat tanpa niat.



"Jadi dia memohon mahkamah untuk meniliti lafaz cerai sama ada lafaz itu sah atau boleh menggugurkannya," katanya.


Sementara itu, sumber yang tidak disebutkan namanya memberitahu bahawa satu tarikh baharu akan ditetapkan oleh mahkamah untuk pengesahan lafaz cerai pasangan tersebut.


Sebelum ini, Harian Metro melaporkan bahawa Hafidz didakwa telah menceraikan isterinya dengan talak satu di hadapan keluarga mereka.


Kemelut dalam rumah tangga Hafidz mula diperkatakan ramai apabila Nurul Shuhada mendedahkan bahawa suaminya mempunyai hubungan dengan wanita lain bernama Athira Yuhada.



Athira Yuhada turut mengaku pernah berhubungan dengan pelakon tersebut tetapi berjanji untuk tidak meneruskan hubungan mereka dan memohon maaf kepada Shuhada dan anak-anak mereka.


Hafidz dan Nurul Shuhada telah berkahwin pada 30 April 2016 dan dikurniakan dua orang anak, iaitu Humairah, 6 tahun dan Umar, 2 tahun.


Sumber : Harian Metro


Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)