(VIDEO) Jiran sebelah lempar air kencing ke tingkap rumah

0

 


Misteri bau hancing di tingkap rumah akhirnya terjawab apabila rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) menunjukkan perbuatan jijik jiran sebelah rumah.


Menerusi video yang dimuat naik oleh pemilik rumah dikenali, @snow_queenz_ di akaun TikToknya, dilihat tingkap rumahnya sentiasa basah dengan air yang tidak ketahui serta berbau hancing.


“Sebelum ini tidak tahu air apa yang selalu ada di tingkap ini. Tapi bau hancing. Mula-mula ingat air kencing kucing tapi tak logik sampai ke atas tu.


“Lepas itu ingat jin atau syaitan melekat di situ. Siap tabur garam dan baca-baca sikit tetapi pelik masih ada.



“Sampai berkulat-kulat dinding dan sudah berbulan-bulan kami basuh. Tetapi ada balik. Mula rasa pelik, bau hancing kuat sampai tidak boleh duduk diam dalam bilik,” tulisnya di dalam video itu.


Tambahnya, bau itu akan muncul setiap kali keluarganya tiada di rumah membuatkan dirinya bertekad untuk memasang CCTV bagi mendapatkan jawapan.

@snow_queenz_ Perbuatan apakah ini? Mental ke apa? #jiranpuaka #misteri #terbongkar ♬ Mysterious - Andreas Scherren

Paling mengejutkan, di dalam rakaman itu dilihat jiran sebelah rumahnya melemparkan air kencing ke tingkap rumahnya.


Sehingga kini video tersebut telah mendapat 2.4 juta tontonan, 90,300 tontonan dan 3,054 perkongsian.



Tinjauan Kosmo! di ruangan komen mendapati ramai yang berkongsi pengalaman yang sama dan turut menasihati agar pemilik rumah melakukan sesuatu sebelum keadaan menjadi semakin teruk.


“Rupanya memang benar ada jiran yang macam ini.. apa masalah sampai tahap macam itu kelakuannya. Semoga Tuhan jauhkan kita dari orang-orang yang dengki,” komen Hasmara.


“Isu macam ini memang kerap berlaku. Saya pun pernah kena macam ini. Tetapi dia buang sampah dan punting rokok. Malas nak bergaduh, saya terus naik batu sampai atas,” komen pengguna yang lain pula. – KOSMO! ONLINE


Oleh KOSMO!

4 Februari 2023, 3:18 pm

Tags

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)