Header Ads

Datuk Fizz Fairuz mohon peniaga kecil tepi jalan turut sama lockdown cegah penuIaran C0VlD-19

 


Seperti yang kita sedia maklum, negara kita sekarang dian.cam dengan penuIaran pandemlk C0VlD-19 yang semakin membimbangkan dengan kes harian yang melebihi 7000 setiap hari.


Bagi mengekang penuIaran tersebut, pihak kerajaan telah melaksanakan lockdown bagi mengekang penuIaran pandemlk ini.


Baru-baru ini, Datuk Fizz Fairuz ada memuat naik satu posting yang meluahkan rasa bimbang apabila peniaga kecil masih lagi dibenarkan berniaga dan ini menurutnya akan menggalakkan rakyat keluar dari kediaman masing-masing.



“Nak tanya kejap, kalau bukak (benarkan) peniaga kecil ini, agaknya mengal4kkan orang keluar membeli ke macam mana?


“Tanya je, kalau boleh kita l0ckd0wn sekejap, dua minggu je. Kita sama-sama susah sekejap lepas tu kena sama-sama cari rezeki. Macam mana? Tak begitu?, “ tulisnya


Hantaran Fizz Fairuz itu mendapat reaksi yang berbeza dari netizen.Rata-rata tidak mempersetujui cadangan pelakon itu kerana katanya pendapatan sebagai peniaga tepi jalan ini cukup sekadar makan saja dan jika tidak membuka premis tepi jalan camne diorang nak sara anak isteri di rumah.


Ada netizen yang meluahkan pengalamannya yang sekarang ini cukup terdesak, sampai terpaksa catu makan semata-mata untuk bayar bil elektrik.




Namun ada juga yang bersetuju dengan cadangan Fizz Fairuz seperti komen ini,


"betui ahh tu banggg,pada peniaga kecil nie tmasuk sya yg menjual beger kita lockdown sama2 .. nnti da boleh menega mcm biasa kita pi la menega sama2 .. dan saya pnah juga lah bagi cdgn dan cmment dkt menteri utk buat delivery shj tk boleh da pi walkin kedai .. saya lani buka kui 1-8mlm jualan hnya dpt 3beg shj bangg,kalau kelmarin dulu jam 4-12 boleh pi dkt 8-9beg .. byk dak brubah ??? klau kita lockdown sama2 nnti cari rezki sama2 takut pndptan plak bang tk sama...sya cadang lagu lah bangg kita peniaga kecil nie buat delivery shj .. tpi bangg , yg dok hairan lani .. sya pi market beli brg awat yg kluar pi sama tu laki&bini .. krajaan da kata da hnya boleh sorang sahaja pi cari brg . betui dak bangg ??? @fizzfairuzofficial" - eijaljalil


Apapun semua orang terkesan dengan dugaan yang melanda negara kita sekarang. Sama-samalah kita membantu frontliners kita untuk memutuskan rantaian pandemlk ini dan semoga kita boleh hidup normal seperti sedia kala.Insha Allah


Sumber : instagram Fizz Fairuz

No comments:

Powered by Blogger.