Header Ads

Sila Delete Dalam Masa 48 Jam Atau Akan Diambil Tindakan, kata Baby Shima

 


Beberapa hari yang lalu nama penyanyi, Baby Shima jadi bualan netizen selepas sebuah videonya yang dikatakan meniru aksi tokoh orang kelainan upaya (OKU), telah tersebar luas di media sosial.


Susulan dari kejadlan tersebut, penyanyi berbakat besar itu telah tampil membuat permoh0nan m.aaf diatas kesiIapan yang tidak disengajakan itu.


Meskipun kontr0.versi antara dia dan Zhariff Affandi dilihat sudah selesai namun masih ada beberapa netizen yang sengaja mengerohkan lagi keadaan.


Memetik laporan dari portal hiburan OhBuIan, Menerusi posting terbaru Baby Shima di Instagram, dia memuatnaik satu gambar yang memperlihatkan dirinya berada di hadapan balai sambil memegang beberapa laporan poI.is. 

Berdasarkan kapsyen yang ditulis, Baby Shima memberitahu bahawa tujuannya ke sana adalah untuk memberi keterangan serta membuat Iaporan tentang penyebaran isu tersebut di Twitter dan k3.s fitn.ah di Instagram.

Menurut sumber, Baby Shima sudah pun mem.adam video parodi tersebut sebaik sahaja mengetahui keadaan sebenar Zhariff Affandi. Akan tetapi ada individu yang tidak bertanggungjawab sempat menyimpan video itu sebelum menyebarkannya di media sosial.

Oleh hal demikian, penyanyi ini telah memberi am4ran kepada individu yang terlibat untuk memadam dan menurunkan video parodinya di mana-mana platform media sosial termasuk Youtube, Facebook, Instagram dan Twitter. 

Difahamkan, Baby Shima juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan lanjut terhadap mereka yang enggan memberi kerjasama.

Mana yang ada upload video tersebut di Youtube, FB, IG atau di media sosial. Sila delete dalam masa 48 jam atau akan diambil tindakan.

Ini Penjelasan Baby Shima



Diharapkan isu ini tidak lagi berpanjangan, melihat pada Baby Shima sendiri sudah mengakui kesilapannya dan sudahpun menyelesaikannya dengan tuan punya badan, kita sebagai netizen pun tidak perlulah mengerohkan lagi keadaan. Dunia hiburan kita ni kecil je, dan kita saling memerlukan antara satu sama lain.

Sumber : OhBuIan

No comments:

Powered by Blogger.